Prima zi

Dupa 24 de ore de la „lansare” mi-am adus primii pesti in acvariul care, conform teoriei de pe sticluta cu culturi de bacterii, ar trebui sa fie deja ciclat.

Am introdus in acvariul de 50l urmatorii pesti:

2 perechi guppy
1 pereche xipho
1 pereche molly (Black Lyretail Molly)
1 pereche Spotted Hoplo (Megalechis thoracata)
1 pereche Ancistrus

La capitolul plante am bifat un Anubius si inca doua plate ale caror nume trebuie sa-l caut, caci l-am uitat. O sa revin cu poze, oricum😛

Ca hrana, folosesc fulgi speciali pentru Guppy si Molly, granule si tablete. Mai am inca 9 zile de tratat apa cu culturi de bacterii, iar prospectul imi recomanda sa hranesc parcimonios pestii.

Toti pestii se comporta bine, sunt vioi si mananca de rup. Unul din cei doi masculi de guppy s-a apucat deja de treaba. Cei mai timizi sunt xipho, dar cred ca doar se adapteaza mai greu.

Etichete:

3 responses to “Prima zi”

  1. Triturus says :

    Nu am mare încredere în teoriile de pe sticluțe, dar oricum mi se pare că 24 de ore este cam puțin ca un acvariu să fie „ciclat”, oricât de turbo ar fi bacteriile alea…
    Hrană vie nu încerci? Întotdeauna mi s-a părut super să îi urmăresc pe băieți cum vânează😀
    Apropo, ce dimensiuni are acvariul? Nu am dat de specificații, dar poate mi-a scăpat mie…

  2. Alin CIUBOTARU says :

    Acvariul are dimensiunile 60 x 30 x 40 cm si un volum efectiv de 54 L (~48 daca iei in considerare si substratul + prundisul).

    Nu-s naiv, nu ma asteptam sa ciclez acvariul in 24 de ore. Dar prin faptul ca prospectul solutie imi cerea sa adaug zilnic 10 ml/100 l apa m-a facut sa cred ca pot mentine astfel o concentratie de nitriti acceptabila, in timp ce, in paralel, dezvoltarea bacteriilor era catalizata.

    Dar nu apa e problema. Repet: testul de apa (e drept, cu hirtie de la Tetra, dar totusi un test) ma situeaza la limita parametrilot optimi, cu exceptie ph-ului general care trece usor peste limita.

    Cat despre hrana vie, nu stiu unde pot gasi o sursa de incredere in Iasi.

  3. Triturus says :

    În principiu, peștii tăi sunt dintre cei mai rezistenți – în special viviparii… Nu ar trebui sa aibă probleme cu apa…
    Cel puțin ai mei, la începuturile ,,carierei” în domeniu, au rezistat bine și la apa de robinet din Arad, pe care nu mă oboseam nici să o declorinez – mai ales că prin 1994-1995 găseai soluții speciale doar dacă mergeai până la Szeged sau aveai pe cineva care să ți le aducă din Ungaria sau, preferabil, din Germania.
    Referitor la hrana vie, comportă într-adevăr niște riscuri, dar eu am utilizat fără ezitare ce se găsea prin piața de animale arădeană… Tubifex și Daphnia capturate pe unde au putut respectivii, să mai facă un ban… Nu mi-au produs probleme, nici măcar la pești mai sensibili decât viviparii. Nu că scalarii ar fi foarte gingași, dar oricum, față de guppi și xifo pe care îi aveam în acvariul celălalt, erau prinți🙂

Lasă un răspuns

