And so it begins…

acvariuDe ziua mea mi-am luat un minunat sut intr-o directie spre care tanjeam de vreo 2 ani: acvaristica. Multam’ Geo pentru acvariu, dar mai ales pentru „start-up”!🙂 Second start-up actually, am mai avut acvariu acum vreo 7 ani. Cand ma gandesc cum il tineam, mi se face mila de pestii aia saracii… Dar de’, greu cu informatia si cu Internetul pe vremea aceea…

Revenind la subiect: a urmat o noua vizita ieri la petshop pentru accesorizare. Pana acum, investitia arata, in mare, cam asa:

Acvariu (inclusiv filtru + pompa ciclare si incalzitor): 350 lei
Substrat pentru plante: 30 lei
Prundis (marmura + bazalt): 30 lei
Decor (2 radacini naturale plus un mini-buastean de plastic): 55 lei
Pompa aer + piatra aerare + furtun: 50 lei
Termometru: 10 lei
Solutie de declorurare a apei: 12,5 lei
Solutie cultura bacterii: 20 lei

TOTAL (so far): 550 lei

Acvariul e instalat de ieri seara, momentan cresc bacteriile in el. L-am dus la 25 de grade inainte de a turna cultura de bacterii, iar oxigenatorul l-am lasat sa mearga non-stop. Diseara cumpar pestii, plantele si hrana.

Cateva observatii practice:

– daca in prospectul acvariului scrie „spalati cu apa inainte de umplere”, no atunci faceti asa si nu ca noi, care ne-am gandit (Geo mai precis) sa-l stergem cu o carpa curata, uda, pentru a nu ne eforta sa-l mai caram pana in cada. Rezultatul? Chiar daca am turnat apa inainte sa se usuce, urmnele lasate de carpa umeda se mai vad in partea inferioara a acvariului. Arata cam ca o oglinda de baie stropita pe care s-au uscat stropii.

– daca folositi decoruri naturale, mai ales din lemn, dati-le un clocot inainte. Sunt vopsite si scapati astfel de excesul de vopsea. Aici am nimerit-o.🙂

– atentie mare la ce prundis puneti in acvariu. Nu va mai zic chestiuni banale ca „nu puneti pietre din curte sau scoici de la mare”. Va zic insa sa cascati ochii la ce va da vanzatorul la magazin. Am descoperit ca am cumparat un amestec de bazalt (neutru chimic, de ci ok) cu marmura, care creste duritatea apei. N-am de gand sa incep cu pesti sensibili/scumpi, asa ca m-am multumit sa spal bine prundisul respectiv.

– imediat dupa umplere, nu va ingrijorati daca apa e putin tulbure. Suspensia de praf alb provine, in cazul meu, de la pietrele de marmura, probabil. Oricum, filtrul isi face treaba si in 4-5 ore apa e cristal. Si un sfat estetic: fiti creativi, nu va lasati la mana celor de la magazine. De exemplu, eu mi-am ascuns piatra de aerare intr-un mini-bustean ornamental. Pe langa efectul estetic, am obtinut si o dispersie mai larga a jetului de bule, adica mai putini stropi pe neon si mai putina galagie.

Etichete:, , , , ,

Lasă un răspuns

